صفحه بیلبورد

بیلبورد : مزایای تبلیغات بیلبوردی

اولین هدف بیلبورد، جلب توجه مخاطب است. این مهم‌ترین کاری است که بیلبورد باید انجام دهد. در خصوص طراحی بیلبورد به اولین نکته‌ای که باید توجه شود، مدت زمانی است که یک تابلو در مخروط بینایی مخاطب قرار می‌گیرد که بطور معمول هر تابلو حدود هفت ثانیه دیده می‌شود این مدت زمانی است که فرصت است توجه مخاطب را به سمت تبلیغات جلب شود و پیام را انتقال داده شود.بیلبوردها ابزارهای تبلیغاتی بزرگی هستند که در محیط ها و اماکن پر تردد و شلوغ قرار داده می شوند تا توجه رانندگان و عابرین پیاده را به خود جلب کنند. در برخی از کشورها به بیلبورد تابلوی موقتی گفته می شود. این بیلبوردها نه تنها به دلیل بزرگ بودن، بلکه به دلیل طراحی های متنوع و زیبایی که روی آنها انجام می شود می توانند نظر و توجه عابرین پیاده را جلب کنند. بیلبورد فضای زیادی در اختیار طراح قرار می دهد تا مطالب، ملزومات و طرح های مورد نیاز را به راحتی روی آن قرار دهد. بدون شک، بیلبورد بهترین راه برای جذب و جلب تعدادی زیادی از افراد می باشد. طراحی یک بیلبورد کار بسیار چالش بر انگیز و دشواری است، نه به دلیل اندازه بزرگی که دارد، بلکه به خاطر این که هنگام طراحی ان باید نکات زیادی را به خاطر سپرد و آنها را رعایت کرد. بر خلاف کارت ویزیت و لوگو طراحی بیلبورد به خلاقیت و ایده های بکر و جالب تری نیاز دارد چون باید به گونه ای طراحی شود تا با نگاه اول بلافاصله نظر افراد را به خود جلب کند. وجود بیلبورد، برای شرکت‌های کوچک که قادر به پرداخت هزینه تبلیغات تلویزیونی نیستند، بسیار مفید‌ است. بیلبورد در مقایسه با قیمت تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و کم اثر بودن تبلیغات در رسانه‌های چاپی می‌تواند با هزینه کمتر، بیشترین تعداد مخاطب را جلب کند. از سوی دیگر صاحبان این نوع تبلیغات دنبال مشتری نمی‌گردند بلکه این مشتریان هستند که آنها را می‌یابند.

بیلبورد یک رسانه تبلیغاتی است

بیلبوردها بیش از آنکه ابزار تبلیغاتی باشند، یک رسانه به حساب می‌آیند؛ رسانه‌ای که می‌تواند پیام خود را به مؤثرترین شکل ممکن به مخاطب خود منتقل کند. به رسانه‌ای که بیشترین اثربخشی را برای تبلیغات داشته باشد و موجب بقاء و موفقیت تبلیغات شود، «رسانه اثربخش» می‌گویند. به بیان دیگر، رسانه‌ای که بتواند پیام فروش و بازاریابی را در مخاطبان درونی کند که قدرت نیازسنجی، نیازسازی، نیازمندی و نیازشناسی آنان را تحریک کرده و آنها را به عکس العمل وادارد، رسانه‌ای اثربخش است